PRZESTRZEŃ W EDUKACJI

Ten wpis powstał z niezgody na pewną rzeczywistość. Tezą niech będzie banalne stwierdzenie „uczeń też człowiek”. Człowiek, który po intensywnym wysiłku intelektualnym ma prawo do przerwy. Dlaczego zatem spędza ten czas siedząc na podłodze pod klasą?

tak-jest

Nie, za chwilę nie napiszę o potrzebie ruchu, aktywności fizycznej i pomysłach na zachęcanie dzieci do tego. Chodzi tu o całkiem inną kwestię – potrzeby ucznia. Gdy wchodzimy do szkoły, w czasie przerwy najczęstszy obrazek to grupa dzieci, lub młodzieży siedzącej na podłodze pod ścianą i dyżurujący nad ich głowami nauczyciel. Skoro ich potrzebą jest siedzenie to dlaczego siedzą na podłodze? Pewnie dlatego, że nie mają innej możliwości.

guess-whatshatching

 Czy tak trudno jest skorzystać z praktycznych rozwiązań i wzdłuż ścian ustawić miękkie siedziska, kanapy? 

happy-2

Niektórym szkołom udaje się wyjść naprzeciw potrzebom najważniejszych osób w całej tej instytucji. Niestety są one w znacznej mniejszości. Jeśli w Waszych szkołach są ciekawe pomysły na siedzenie na korytarzu to bardzo poprosimy o zdjęcia i komentarz. Zbieramy inspiracje i dobre praktyki.

to-my-favorite-boy

 

oprac. Iza Banaszczyk

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s