O dziecku z zespołem Aspergera w klasie

15107490_1840491922892361_3564405099186103131_n[2]

To opowieść o chłopcu z zespołem Aspergera, ale napisana dziecięcym językiem z perspektywy dziecięcego narratora. Wszystko zaczyna się pierwszego dnia po feriach , kiedy trzeba na nowo przyzwyczaić się do szkolnej rzeczywistości, a w klasie pojawia się nowy uczeń – Ryś. Jednak jak okazuje się po chwili, bardzo nie lubi gdy w ten sposób zdrabnia się jego imię, bo przecież jest chłopcem a nie kotem….. Co dzieje się dalej, jaka jest ta klasa, jakie przygody mają dzieci i kim jest Ryś trzeba dowiedzieć się czytając całą tę książeczkę.

Oprócz opowiadania, które może przeczytać nauczyciel na lekcji, lub sam uczeń, albo rodzice z dziećmi, na końcu znajduje się także scenariusz warsztatów. Jest też krótka charakterystyka dziecka, które ma zdiagnozowany zespół Aspergera. Ta część ma dodatkowy walor edukacyjny  i jest przeznaczona dla nauczyciela, rodzica.

W samym opowiadaniu, które pomyślane jest jako materiał do pracy z klasą, nie przyczepiamy Ryśkowi etykiety dziecka z zespołem Aspergera i celowo nie używamy tej nazwy. Opisujemy natomiast zachowania, ukazujemy sposób myślenia i spostrzegania świata z perspektywy osoby z ZA, ale w duchu różnorodności ludzkich reakcji, pozytywnych cech i talentów, które może mieć każdy z nas.

Zapraszamy do lektury

Autorki : Izabela Banaszczyk i Joanna Chromik – Kovacs

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s