Zakładki do książki z książki

Tak jak zapowiadałyśmy kwiecień będzie się kręcił wokół książek. Polecałyśmy już książki, wybierałyśmy z nich cytaty godne zapamiętania, był nawet konkurs z książką w roli głównej. Teraz chcemy Wam przedstawić propozycję drobnej pracy plastycznej z książką w roli głównej. Mowa jest o zakładkach do książek.

W mojej szkolnej bibliotece widziałam ostatnio karton na ziemi z książkami, których już nikt nie chce, nikt nie czyta, a stan ich był raczej nieciekawy. Krótko mówiąc czekały na swą ostatnią podróż do skupu makulatury. Wtedy nasunął mi się pomysł, żeby dać im drugie życie, wykorzystać to co z nich zostało. Zawsze podobały mi się rysunki na kartkach z książek. Nigdy ich nie robiłam, bo miałam już wielkie wyrzuty sumienia, jak chciałam coś lekko w książce podkreślić. Tym razem nadarzyła się okazja, żeby to zrobić. Użyjmy niechcianych już stron. Oklejmy grubszy brystol kartką z książki. Niech zakładka zawiera zarówno rysunek, jak i jeden z cytatów o czytaniu i książkach, które dla was przygotowaliśmy. Nic skomplikowanego, ale uroczego w swojej prostocie. Przy tym wszystkim zrobiło nam się zadanie w 100% recyklingowe.

Kto czyta książki

oprac. Magdalena Buda i Iza Banaszczyk

 

Skomentuj

