GRA O ROZSĄDEK czyli planszówka na godzinie wychowawczej

Przywędrował do nas koncept gry planszowej, jakże przydatnej i nie do zdobycia na rynku ( że też nikt jeszcze nie wpadł na pomysł wydania takiej pomocy dydaktyczno- terapeutyczno – rozwojowo- życiowej 🙂

Można śmiało napisać, że gra polecana jest przez psychologa, bo psycholog jest jej autorem i wypróbował jak działa. Recenzja najbardziej wymagającego, nastoletniego gremium jest pozytywna.  Dziękujemy zatem Joannie Chromik – Kovacs za podzielenie się narzędziem pracy. Nasz skromny udział w tym projekcie to opracowanie graficzne całości. Można zatem drukować,  kserować i używać z korzyścią dla uczniów.

plansza gotowa

plansza do wydrukowania w formacie A4: plansza do gry gotowa

zasady gry

instrukcja do pobrania: instrukcja do gry

Karty są do dwustronnego drukowania:

karta z sową 1

karty (prawa strona) do wycięcia

karta z sową poziom 1

karty (lewa strona) do wycięcia

karta z sową poziom 2

ciąg dalszy karty (lewa strona) do wycięcia:

karty do pobrania: karty z sową

Puste pola pozostawione są celowo do własnego, kreatywnego uzupełnienia.

Teraz kolej na karty KALAMBURY:

karta kalambury 1

karta ( prawa strona) do wycięcia:

karta kalambury 2

karta ( lewa strona) do wycięcia:

karta kalambury 3

ciąg dalszy ( lewa strona) do wycięcia:

karty KALAMBURY do pobrania: karty kalambury

Życzymy zatem wielu pozytywnych wrażeń, odkryć i wygranych w GRZE O ROZSĄDEK

Acha, gra znajdzie również zastosowanie podczas indywidualnej terapii, na grupach socjoterapeutycznych, lekcjach etyki, języka polskiego…..

oprac. Iza Banaszczyk i Magdalena Buda

 

 

 

12 myśli w temacie “GRA O ROZSĄDEK czyli planszówka na godzinie wychowawczej

      1. Wykorzystałam Wasze pomysły na kartach z sową ale też udostępniłam puste (uczniowie sami je uzupełnią, a rozsądnych rozwiązań będziemy szukać w kolejnej rozgrywce). Bardzo dziękuję za tę grę. Pozwoliła mi lepiej poznać moich uczniów, ich wrażliwość, doświadczenia. Mieli wiele ciekawych spostrzeżeń. Dostosowałam grę do pracy w grupach (5 grup), a planszę z pionkami i kostką przystosowałam do pracy na tablicy interaktywnej. Chętnie podzielę się plikiem.

        Polubienie

      2. To super pomysł z dostosowaniem gry do tablicy interaktywnej. Poprosimy o plik to udostępnimy go w artykule na blogu. Cieszy nas też aktywność uczniów i gotowość do zapełnienia tych pustych kart. O to właśnie chodziło, żeby to nie był gotowy „produkt” tylko gra , która będzie żyła własnym życiem, a raczej życiem uczniów 🙂 Pozdrawiamy serdecznie i jeszcze raz dziękujemy za te refleksje.

        Polubienie

Dodaj komentarz