Moja choinka

Najwyższa pora ubrać choinkę. Niektóre choinki mogą być bardzo osobiste, dlatego ten pomysł można wykorzystać na godzinie wychowawczej. Jeśli uczniowie przyniosą ważne dla siebie przedmioty i ułożą je w kształt przypominający choinkę, to w ten sposób mogą opowiedzieć coś o sobie innym. Niektórzy uczniowie potraktują to zadanie dosłownie, a inni metaforycznie. Cała zabawa i sens jest w tym, aby szukać znaczeń, rozmawiać, poznawać siebie i opowiadać swoje historie.

Przebieg zadania:

Każdy przynosi co najmniej 25 drobnych przedmiotów, które go charakteryzują, których używa na co dzień. Następnie układa z nich choinkę. Nauczyciel do każdej dodaje na czubku gwiazdę.

gwiazdy do choinek

Potem wszyscy chodzą po sali i oglądają prace kolegów i koleżanek. Mogą zostawiać przy nich pozytywne informacje zwrotne. Takie liściki. Zaczynające się od słów : nie wiedziałem, że… jestem zaskoczony, bo… miło się patrzy na…. ja również….. od razu wiedziałem że to twoja choinka gdyż…. cieszę się, że…, czyli pozytywną informację zwrotną.

pozytywna informacja zwrotna    pozytywna informacja zwrotna

Życzymy głęboko przeżytych Świąt Bożego Narodzenia.

oprac. Iza Banaszczyk, Magdalena Buda

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s