Od myślenia wizualnego do mapy myśli. Część III

W 7 krokach od myślenia wizualnego do mapy myśli. Za sobą mamy już 2

https://kreatywnapedagogika.wordpress.com/2018/01/21/kaligrafia-dla-poczatkujacych/

https://kreatywnapedagogika.wordpress.com/2018/02/07/od-myslenia-wizualnego-do-mapy-mysli/

a dzisiaj robimy krok 3 i bierzemy na warsztat chmurki, a bardziej precyzyjnie pisząc – dymki.

W zależności od kształtu chmurki może ona przedstawiać różne rodzaje wypowiedzi. Chmurkę owalną lub okrągłą stosuje się do wypowiedzi zwyczajnych. Chmurki kanciaste, przypominające gwiazdę, oznaczają krzyk, gniew lub wyrażają emocje. Chmurka przypominający znaki dymne oznacza myśl, niewypowiedzianą na głos. Do kształtów chmurek dodałyśmy jeszcze cień, żeby stały się one takie trochę 3D, bardziej urozmaicone. W sumie to tak niewiele, a  dużo zmienia.

Tak jak w przypadku ramek, przypominamy, że pisząc słowa, które mają znaleźć się w chmurkach pamiętajmy o jednej bardzo ważnej zasadzie: Najpierw piszemy tekst, a potem otaczamy go chmurką. Nigdy na odwrót, bo tekst będzie za duży albo za mały w stosunku do chmurki i straci walor estetyczny.

Zapraszamy zatem na kolejny szybki kurs:

oprac. Iza Banaszczyk i Magdalena Buda

Reklamy

2 myśli w temacie “Od myślenia wizualnego do mapy myśli. Część III

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s