Od myślenia wizualnego do mapy myśli. Część IV

Szybki kurs rysowania czyli „Od myślenia wizualnego do mapy myśli” daje naszym uczniom narzędzia wspomagające samodzielne uczenie się. Bowiem nie o rysunek tu chodzi i jego wartość artystyczną, ale o przekonanie, że rysować na własny użytek każdy potrafi. Tekst wzbogacony o ilustrację zostaje w pamięci na dłużej, a co ważniejsze nawet –  łatwiej daną informację z magazynu pamięci wydobyć gdy zakotwiczymy ją o wizualną podpowiedź. Finałem naszego kursu będzie mapa myśli, w której wykorzystamy wszystkie przedstawione w filmikach elementy, będą to :

pismo:

https://kreatywnapedagogika.wordpress.com/2018/01/21/kaligrafia-dla-poczatkujacych/

ramki:

https://kreatywnapedagogika.wordpress.com/2018/02/07/od-myslenia-wizualnego-do-mapy-mysli/

chmurki (dymki):

https://kreatywnapedagogika.wordpress.com/2018/02/22/od-myslenia-wizualnego-do-mapy-mysli-czesc-iii/

a dzisiaj dołączą ludzie:

Trochę cienia, a tyle zmienia!

Widać, że prosty i schematyczny rysunek może przejść ewolucję. Każdą postać możemy wzbogacić o różne charakterystyczne dla niej cechy. Pokombinujmy z różnym ustawieniem rąk i nóg to nasz bohater zacznie postawą ciała wyrażać emocje.

Zrealizujcie na lekcji ten krótki, rysunkowy kurs a przekonacie się, że uczniowie nie powiedzą Wam już : „Proszę Pani , a ja nie umiem narysować człowieka.”

oprac. Magda i Iza

Reklamy

4 myśli w temacie “Od myślenia wizualnego do mapy myśli. Część IV

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s