Koniec. Kropka

Z czym kojarzy ci się kropka? Czy z końcem? A może z całością? Kropka jak żaden inny znak może stać się częścią zdania, ozdobą, symbolem, obrazem … Kropka może zakończyć temat, być synonimem asertywności lub nieugiętości. Może być wszystkim.

15 września obchodzimy DZIEŃ KROPKI, czyli dzień kreatywności i wiary w siebie.

A wszystko zaczęło się od tej książki.

Z tej okazji chciałybyśmy zachęcić Was do przeprowadzenia zajęć wychowawczych w klasach starszych ( VII, VIII i szkoła średnia ) Modyfikujcie dowolnie ten pomysł, dodajcie coś od siebie, znajdźcie własne połączenia między kropkami.

Przygotowałyśmy dla Was  32 karty z obrazkami, które zasłonięte zostały kropkami. Po co? Może po to, żeby poszukać tego, co ukryte? Może by wzbudzić ciekawość? Albo oszukać zmysły? A może, nie ma to zupełnie sensu?

Karty do pobrania i drukowania w dowolnym formacie. Największe mogą być A4

karty kropka w kropkę karty kropka w kropkę cd

Niech każdy uczeń wybierze jedną, która pokazuje coś, co jest dla niego wyzwaniem. Oczywiście posługujemy się tu metaforą, symbolem tego wyzwania.

Teraz warto byłoby usiąść w kręgu ( albo w kropce 🙂  )  opowiedzieć o swoich kartach i przedstawionych na nich wyzwaniach.

Następnie oglądnijcie filmik „Kropki”

Zastanówcie się i dajcie przykłady swoich kropek w życiu i zależności między nimi. Co może się stać, jak zaczniemy nie dostrzegać połączeń między nimi?  Te i inne pytania nasuną się same podczas rozmów.

Spotkanie będzie filozoficzne, a może i osobiste.  Karty i filmik są dobrym pretekstem do takich rozmów.

oprac. Magdalena Buda i Izabela Banaszczyk

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s