Ćwiczymy koncentrację i pamięć ( po raz drugi)

Dotarły do nas maile i innego rodzaju wiadomości z zapytaniem o kolejne pomysły na zajęcia o charakterze terapeutycznym możliwe do przeprowadzenia online. Udostępniamy zatem część projektu realizowanego w Gdańsku pod hasłem „Pomost dla szkół”, adresowanego do dzieci z różnego rodzaju zaburzeniami neurorozwojowymi, w tym ADHD, zespołem Aspergera, poważnymi problemami w koncentracji, realizowanego przez Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom z Nadpobudliwością Psychoruchową POMOST. Aktualnie zajęcia te odbywają się w wersji online, dlatego i Wam polecamy ten model pracy.

Punktem wyjścia do samodzielnych ćwiczeń jest kolejne opowiadanie z książki „Znowu historyjki na raz” autorstwa Bernarda Friot, a nosi ono wdzięczny tytuł „Brukselka”

Po wysłuchaniu 5 minutowego opowiadania zapraszamy do wykonania krótkiego ćwiczenia polegającego na oszacowaniu, ile razy w trakcie pojawiło się słowo BRUKSELKA

Gdy zadanie zrealizujemy od razu posłużymy się pamięcią krótkotrwałą i uwagą, zadziała też tzw. efekt świeżości. Możemy posłuchać tekstu po raz kolejny, tym razem skupiając się na dokładnym liczeniu, zadziała wtedy nasza uwagowa czujność. Warto sprawdzić, czy za pierwszym i drugim razem otrzymamy podobne wyniki.

Kolejnym zadaniem będzie wykonanie labiryntu. Tu przy okazji przemycamy trochę wiedzy przyrodniczej. MOTYL BIELINEK KAPUSTNIK składa jaja na roślinach kapustnych, w tym też na brukselce, a jego gąsienice zjadają „ze smakiem” zielone liście.

Wróćmy też do szacowania i dokładnego przeliczania bo to dobry trening uwagi połączony tym razem ze spostrzegawczością wzrokową:

Po kilku zadaniach wymagających skupienia się i pozostania w jednym miejscu warto się trochę poruszać. Proponujemy grę:

Pozostaje jeszcze do zrealizowanie dodatkowe zadanie, dla chętnych. Będą mogli się w nim wykazać ci którzy lubią gotować albo pomagać w kuchennych pracach.

To całość materiałów przygotowanych do ćwiczenia koncentracji i pamięci inspirowanych opowiadaniem oraz brukselką.

Na koniec zadajmy sobie to nurtujące nas wciąż pytanie:

Czy brukselka pochodzi z Brukseli?

oprac. Izabela Banaszczyk

Pierwsza część rewalidacja i terapia pedagogiczna online znajduje się tutaj: https://kreatywnapedagogika.wordpress.com/2020/04/08/cwiczymy-koncentracje-i-pamiec/

O koncentracji uwagi pisałyśmy też tutaj: https://kreatywnapedagogika.wordpress.com/2017/02/04/jak-pracowac-z-uczniem-majacym-zaburzenia-koncentracji-uwagi/

Drogi Czytelniku, 

jeśli podobają Ci się nasze pomysły, wykorzystaj je śmiało w pracy z uczniami. Natomiast jeśli chcesz dalej podzielić się tymi materiałami, to wspomnij o naszym blogu i jego autorkach, jako źródle inspiracji. 

2 myśli w temacie “Ćwiczymy koncentrację i pamięć ( po raz drugi)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s